هشدار صریح رهبر انقلاب درباره تهدید امنیت روانی نوجوانان و نگرانی شدید خانواده ها با اجرای سند 2030
شبیخون آموزشی

طی یکی دوهفته اخیر رهبر معظم انقلاب 2بار درباره سند آموزشی 2030 موضع صریح گرفته اند. هرچند پس از موضع اول ایشان، روحانی سعی کرد با انکار امضای این سند توسط دولت، خود را مبرا کند اما سخنان هفته گذشته رهبری هم پاسخی به فرافکنی های دولت بود و هم نشانه ای بر نگرانی عمیق ایشان از یک شبیخون آموزشی.
9دی در ادامه نقدهای گذشته خود بر این سند، در این شماره نیز پرونده ای را به بررسی ابعاد مختلف این برجام آموزشی که حیا، معصومیت و عفت کودکانمان را هدف قرار داده، اختصاص داده است.

رهبر انقلاب (17/2/96): این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرف ها،اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است… اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.
ما اعلام هم کرده‌ایم به دستگاه‌های مسئول. بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم؛ آنها باید مراقبت میکردند، نباید اجازه میدادند این ‌کار تا اینجا پیش بیاید که ناچار بشویم ما جلوی آن را بگیریم و ما وارد قضیّه بشویم. اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند. البتّه متأسّفانه اِعمال نفوذ دارند میکنند و از طُرق مختلف وارد میشوند امّا [اینکه] این‌جور به‌طور رسمی سند به ما بدهند که «تا پانزده سال دیگر باید شما این‌جوری بکنید، این‌جوری بکنید»، ما هم بگوییم بله، معنی ندارد این کار.

رهبر انقلاب(3/3/96): نگذارید این حادثه معجزه‌نشان دفاع مقدس فراموش شود؛ کسانی برای ضعیف کردن این حقیقت در واقعیت زندگی و ذهن ما انگیزه دارند؛ همان کسانی که برای کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند و به آن‌ها ابلاغ می‌کنند و آن‌ها هم قبول می‌کنند که مسئله‌ جهاد و شهادت را از مجموعه‌ کتاب‌های معارف دینی و مدارس و دانشگاه حذف کنند؛ این ابلاغ شده است؛ گفته‌اند مسئله‌ جهاد و شهادت را حذف کنید و آن‌ها هم قبول کرده و حذف کرده‌اند. همان انگیزه‌ها در داخل استمرار پیدا می‌کند و به شکل برخی خرده سیاست‌های فرهنگی دیده می‌شود. نباید غفلت کرد. جنگ و دفاع مقدس و شهادت را زنده نگه دارید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...