متن منتشر شده در فضای مجازی:
به پایان فکر نکن اندیشیدن به پایان هر چیز، شیرینی حضورش را تلخ می کند، بگذار پایان تو را غافلگیر کند، درست مثل آغاز … ( #صادق_هدایت )

? نقد:
? این تفکر، دقیقا همان تفکر الحادی است که اسلام و توحید در حال مبارزه با آن بوده و هست. در این تفکر، شخص، نتیجه برایش بی اهمیت شده، و تنها گذر از مرحله آزمون هدف قرار گرفته است.

? بر عکس این تفکر، اسلام معتقد است، هدف و غایت و نتیجه، همه و همه در عالمی دیگر، و بعد از پایان این عالم است. پس اگر کسی، مرحله خروج را (یعنی مرگ و سپس معاد) را در نظر نگیرد، به یک جمع بندی کامل نمی رسد تا بتواند نتیجه خوبی را داشته باشد.

? این مطلب که «اندیشیدن به پایان هر چیزی، حضورش را تلخ می کند»، ناشی از عدم فهم صحیح نسبت به زندگی است. نفس زندگی، به خودی خود، زیبا و شیرین است؛ هدفدار بودن این زندگی (یعنی نگاه به پایان و انتهاء) باعث جهت دار شدن آن و در نتیجه شیرینی بیشتر می شود. همانطور که نویسنده متن(یعنی صادق هدایت) با بدون نگاه به آینده، و عدم هدفدار بودن زندگی، اقدام به خودکشی کرده است. این نتیجه ی این نوع تفکر است که در زندگی شخص معتقد و مروج این تفکر به بار نشسته است.

? افراد موفق در #زندگی (چه موفقیت معنوی و چه دنیوی) افرادی بوده اند که هدفدار زندگی می کردند، و #هدف یعنی نگاه به آینده و برنامه ریزی برای محدوده زمانی زندگی (یعنی از آغاز تا پایان). برای فهم بیشتر، به سخنان بزرگان درباره هدفدار بودن در زندگی و برنامه ریزی جامع و کامل مراجعه شود.

? اسلام، برای بشریت، برنامه های متعددی پیش بینی نموده است، این برنامه ها، برخی اخروی، برخی دنیوی و مبنای هر کدام، برخی شرع محض، و اکثرا عقلی اند. این قوانین، برای شیرینی زندگی بشر، تبیین شده اند که نتیجه بخش نیز بوده و شاهد آن زندگی شیرین مسلمان در کنار هم است.
…………………………..
? @shobhe.net?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...