? پاسخ به شبهات (#تاریخی)

متن شبهه:
در كتاب بسيار معروف بحارالأنوار از علامه مجلسى حديثى وجود دارد درباره برخورد امام على با زنى كه وى را قاتل عزيزانش خطاب ميكند، ترجمه روایت: اميرالمؤمنين على بر منبر مشغول سخنرانى بود، زنى نقابدار كه على پدر و برادرانش را كشته بود وارد شد و (با اشاره به على) گفت: اين قاتل كسانى است كه بسيار آنان را دوست داشتم. آنگاه اميرالمؤمنين رو به وى كرد و گفت: دروغ گفتى اى زنيكه مانند مردان! اى زبان دراز بسيار زشت و خودخواه! اى كسيكه پريودت از جائى نيست كه ساير زنان پريود ميشون ! اى كسى كه بر آن چيزش(واژنش) آشكارا چيزى آويزان است…

?پاسخ:
? مشکل همه منتقدان اسلام، آن است که دین را دقیق و کامل مطالعه نمی کنند؛ اگر همه دین را، به دور از تعصب، جهل و توهم، مطالعه کنند هیچ مشکلی پیش نمی آید. مروری می کنیم به اصل روایت به طور کامل:

?ترجمه کامل روایت:
? نقل شده است که روزی حضرت علی علیه السلام بر منبر بود، که زنی نقابدار وارد شد، که امیرالمومنین پدر و برادر او را به قتل رسانده بود. (در جنگ). زن فریاد زد: این مردی است که محبوبان من را کشته است.

? امیرالمومنین به او نگاهی انداخته و فرمودند: ای کسی که خون حیض از جایی می بیند که زنان نمی بینند، ای زن جسور و بی باک، ای زن بد دهان، ای زن مرد نما، ای زنی که بر فرجش چیزی آشکارا آویزان است.

? زن از این گفتار ساکت شد و خارج گشت تا اینکه عمر بن حریث - که شخصی عثمانی مسلک بود(دشمن امیرالمومنین)- به دنبال او راه افتاد و به او گفت: ای زن، چه بسیار چیز های عجیبی که پسر ابو طالب به ما می گوید و ما حق یا باطل بودن آن را نمی دانیم. این خانه ی من است. داخل شو و من همسرانی دارم تا نگاه کنند و ببینند که این درست است یا نه و در قبالش به تو اجری خواهم داد.

? زن وارد خانه شد و عمرو بن حریث به همسرانش دستور داد تا نگاه کردند و دیدند بر فرج آن زن چیزی آشکارا آویزان است و آن زن گفت : وای، علی بن بن ابی طالب از چیزی خبر داد که هیچ کس از آن خبر نداشت جز مادرم یا قابله ام؛ عمرو بن حریث به آن زن پولی داد و او رفت.

? با این ترجمه کامل، دیگر نباید جای شبهه ای باقی مانده باشد که علت بیان حضرت چه بوده است. حضرت با بیان حقایقی از یک شخص نقابدار، علم غیبی خود را به دیگران و خود آن زن نمایان نمودند، به طوری که آن زن بدون هیچ سخنی به حقانیت سخنان حضرت علی علیه السلام و همچنین حقانیت قتل برادر و پدرش، علم پیدا کرد و از معرکه خارج شد.

? این حدیث از فضائل حضرت امیرالمومنین است که هر شیعه ای با افتخار آن را نقل خواهد کرد.

?مطالعه بیشتر+پی نوشت و منابع:
? http://shobhe.net/Archives/3615
……………………………
? @shobhe.net?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...