?بسم الله الرحمن الرحیم?

?سلام علیکم?

?غم حضرت زهرا “سلام الله علیها” را زیادتر نکنیم!.?

?با رحلت رسول خدا “صلی الله علیه و آله وسلم” عده‌ای از مسلمانان انقلابی دیروز، با جوی که حاکم شد گرفتار تغییر ذائقه و تجدیدِ نظرطلبی شدند، طوری که گویا دوره‌ی ادامه‌ی روحیه‌ی انقلابی گذشته است و باید به زندگی معمولی و خوش گذارنی خویش پرداخت!.

?در چنین شرایطی حضرت زهرای مرضیه"سلام الله علیها متوجه عمق فاجعه شده و متذکر شدند که مبادا با این رویکرد اسلام ناب محمدی “صلی الله علیه و آله و سلم” یعنی اسلام حقيقي به فراموشي سپرده شود‌، که متاسفانه شد!

?و لذا حضرت زهرا “سلام الله علیها” با درد شدیدی که داشتند به میدان آمدند تا خطر بزرگ فراروی مسلمانان و اسلام را متذکر شوند و به مسجد مدینه که همه جمع بودند، رفتند و فرمودند: «يا مَعْشَرَ النَّقيبَةِ!» اى آدمهاى وارسته! «وَ اعْضادَ الْمِلَّةِ» اى ياران ملت اسلام، «وَ حَضَنَةَ الْاسْلام» اى حافظان اسلام! چه شده است شما را که شمشیرها غلاف کرده‌اید و ازادامه‌ی مبارزه، کوتاهی به خرج می‌دهید؟

?حضرت فاطمه"سلام الله علیها” با این فریاد به مسلمانان انقلابی یاد آوری فرمودند که باید متوجه‌ی ادامه‌ی انقلابی که با آمدن اسلام شروع شد باشید و باید تا آخر با همان روحیه‌ی انقلابی جلو رفت تا جامعه از انجماد جاهلیت و سلطه ابوسفیان و نظام سلطه زمانه و آینده آزاد شود و گرنه اگر آن روحیه فرو کاسته شود، مسلمانان مجبورند هر روز با باج‌دهی به فرهنگ جاهلیتِ دوران و مدرنیته که ریشه‌هایش خشکیده نشده است، عملاً میدان را برای فرهنگ جاهلی و مدرن خالی بگذارند!.

?ولی متأسفانه با جوی که حاکم شد تحلیلی در صدر اسلام پیش آمد و عده‌ای گفتند: نمی‌توانیم با استکبار اُموی مقابله کنیم، و امروز نیز با تئوریِ دوره‌ی انقلاب گذشته و دوره‌ی جمهوری اسلامی شروع شده است؛ عده‌ای روحیه‌ی انقلابی خود را کنار گذاشته‌اند و متوجه‌ی ظرفیت تاریخی که برای نفیِ استکبار شروع شده است، نیستند!.
و می دانیم نظام سلطه اموی و استکبار جهانی مروج نفس اماره بشراند تا بشر بجای عبادت خداوند و نیل به کمال انسانی و انسانیت که رنگ خدایی گرفتن است در شهوت و شهرت و حیوانیت خود عرق عفلت و فراموشی از خود شود!. و این غم حضرت زهرا"سلام الله علیها” است!.

?با غفلت و…غم او را دامن نزنیم!…

#حضرت_زهرا
#غم
#استکبار
#جاهلیت
#مدرن
#غفلت
#نظام_سلطه

https://t.me/joinchat/AAAAAEP1U2xwTnCLnSg-EA

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...