? سلبریتی یا پیاده نظام

▫️سلبریتی یعنی همان فرد مشهور، که عمدتا به واسطه هنر سینما یا ورزش و با شارژ دست های پشت پرده، چند طرفدار در جامعه پیدا کرده است.
سلبریتی ها لزوما افراد با سواد، با شخصیت و با اخلاق نیستند بلکه عمدتا موج سوارانی هستند به شدت کاسب! و سایه های بزرگی هستند که وزن خاصی ندارند.

▪️با توسعه شبکه های اجتماعی، سلبریتی همچون #عروسک_خیمه_شب_بازی، بخاطر حفظ طرفدارانش و کم نیاوردن از رقبایش، رفتارها یا حرفهای شاذ مخاطب پسند می زند. حالا هرچه آن حرف اراجیف تر باشد یا آن عمل ناشایست تر، قطعا بیشتر لایک می خورد!
یکی عکس چندمین عروس اش و دیگری فیلم با دوست دخترش در دبی را منتشر می کند، آن یکی هم صبح به صبح ناشتا در مورد هر موضوعی اظهار نظر می کند!

▫️البته همیشه پای پول هم در میان است و سلبریتی عزیز به اعتبار همین جماعت طرفدار و البته بی هزینه بودن رفتارها و گفتار ها، پشت پرده زد و بند های سیاسی-اقتصادی اش را می کند و روی صحنه همچنان ژست های روشنفکری می گیرد.
اغلب بچه پولدار های بی قید و بندی شده اند که با هم مسابقه #غرب_گرایی دارند و پشت ظاهر با کلاس و اتو کشیده شان اژدهایی از خواهش های نفسانی و زد و بند های مالی پنهان شده است.

▪️ماجرای افاضات #لیلا_حاتمی ، #مهناز_افشار، #پگاه_آهنگرانی ، #اصغر_فرهادی و … نیز از همین جنس است. از یک طرف اگر از این حرف ها بزند غربی ها برایش دست و جیغ و هورا می زنند، جایزه به او می دهند و کلی سمت های الکی مانند” سفیر صلح سازندگان بمب اتم در دارغوز آباد سفلی! “
از طرف دیگر در داخل ایران نیز یک عده دوره اش کرده اند که تو شجاع هستی و ما هم بی شماریم! و در #جشنواره های ساختگی سیمرغ بارانش می کنند و صد البته در مدهوشی این جاهلیت مدرن ، نمی داند که این بوی کباب نیست و خر داغ کرده اند!

▫️نکته اینجاست که با توجه به بی هزینه بودن رفتارها و گفتارها در نظام اپوزسیون نواز ما، سلبریتی هر کاری می کند و تبدیل به عروسک خیمه شب بازی می شود تا بیشتر دیده شود و بگوید من هم هستم! دیگر برایش منافع، امنیت یا عزت ملی مهم نیست، او فقط فالوور بیشتر، جایزه بیشتر و دست و جیغ و هورا بیشتر می خواهد!
#وطن_فروشی نیز سکه رایج بازار این جماعت است و صد البته از صدها خوش رقصی که برای پاپانوئل های غربی می کنند هر از چند گاهی یکی رسانه ای می شود.

▪️البته همین جا باید گفت در همه جای دنیا داستان به این افتضاحی نیست و در کشورهای دیگر سلبریتی ها صادر کننده #سبک_زندگی آن کشور هستند، اما در ایران تبدیل شده اند به پیاده نظام #ناتوی_فرهنگی_غرب و با بودجه همین مملکت #فرهنگ_برهنگی و #برهنگی_فرهنگی غربی را جرعه جرعه به خورد مردم می دهند.
لازم به ذکر است بحمدالله ما در ایران، در زمینه تولید این نوع سلبریتی به خودکفایی رسیده ایم و قابلیت صادرات نیز داریم!

?در پایان این سوالات مطرح می شود :

❗️چرا در کشور ما اگر کسی مشهور شود یا چهار تا پست بگیرد، مصونیت پیدا می کند و هزینه رفتارهایش را نمی دهد!؟

❗️چرا نباید سلبریتی نماینده تمدن ایرانی اسلامی باشد و با حضور خود در مجامع داخلی و بین الملل قدرت نرم کشورمان را افزایش دهد!؟

✍️ #مصطفی_شریف

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...