♻️ بررسی نامه احمدی نژاد به رهبر انقلاب (بخش دوم)
?احمدی نژاد به دنبال “سر” شدن برای معترضان

? حمید رسایی: اما احمدی نژادِ امروز دنبال چیست؟ آیا مساله او واقعا رأی مردم است؟ آیا مساله او واقعاً بی عدالتی در دستگاه قضاست؟ آیا مسأله او واقعا عدالت است؟ با مقدماتی که گذشت، به نظر می رسد مسأله اصلی احمدی نژادِ امروز، هیچ یک از این موارد نیست؛ مسأله او خودش است! به تعبیر یکی از علمای برجسته اخلاق، شجاعت احمدی نژاد بر تقوای این فرد سایه انداخته و همین نکته او را به تقابل با گذشته خودش کشانده است.

متأسفانه ناکارآمدی دولت روحانی در اداره کشور و بهم ریختگی بازار و اقتصاد مردم،‌ در کنار اشرافی گری و امتیازطلبی مسئولان، بی‌مبالاتی به بیت‌المال، بی‌اعتنائی به طبقه‌ مستضعف که جملگی به تعبیر رهبر انقلاب از جمله حرکتهای ضدّ انقلابی است، همراه با انفعال نهاد عدالت گستر قوه قضائیه در برابر برخی مفسدان اقتصادی و برخی تنگ نظری های مسئولان این قوه در برابر منتقدان برادران لاریجانی، موجی از نارضایتی عمومی را فراهم آورده است.

”سر” این نارضایتی عمومی را نباید در ضد انقلاب خارج از کشور جستجو کرد، هر چند آنها که ناراضی اند از جریانات سیاسی درون کشور هم دل خوشی ندارد اما همچنان دل در گروی انقلاب خمینی دارند. برای همین، علی رغم نارضایتی و گلایه از عملکرد مسئولان کشور، پای صندوق رأی می آیند، در مثل راهپیمایی۲۲ بهمن حماسه خلق می کنند ولی تن به همراهی با دشمن نمی دهند. کما اینکه مطابق نطرسنجی دانشگاه مریلند، ۸۰ درصد مردم ناراضی اند اما ۵ درصد معتقد به تغییر نظامند.

در یک کلام باید گفت که این جریانِ نارضایتی عمومی، «سر» ندارد و احمدی نژاد به جای حل مساله، می خواهد با بهم زدن اصل ساختار نظام، خود را به عنوان “سر” به این جریان تحمیل کند. اما از نگاه رهبر انقلاب، این مردم معتقد به کارایی ظرف (جمهوری اسلامی) و مظروف (انقلاب اسلامی) هستند و تفاوت های اصل نظام مبتنی بر رابطه امت و امامت را با دیوان سالاری حاکم بر تشکیلات درک می کنند. برای همین ایشان خطاب به هر دو جریان پشیمان و دگراندیش در باره رفتار مردم گوشزد می کند:

«یک آگاهی انقلابی، یک کمال سیاسی، در ملّت ایران به توفیق الهی به وجود آمده است که میتوانند تفکیک کنند بین نظام انقلابیِ ”امّت و امامت” و بین تشکیلات دیوان‌سالاری؛ [با اینکه] در یک جا انتقاد دارند، امّا از اصل نظامی که به وسیله‌ انقلاب به وجود آمده است، با همه‌ وجود دفاع کنند. اینکه میگوییم انتقاد داشته باشند، نه‌ فقط انتقاد از دولت یا قوّه‌ قضائیّه یا مجلس؛ نه، ممکن است کسی از شخص این حقیر هم انتقاد داشته باشد. این انتقاد هیچ منافاتی ندارد با ایستادگی پای نظام اسلامی، نظام انقلابی، نظام «امّت و امامت»؛ نظامی که با انقلاب این ملّت و با فداکاری این ملّت به وجود آمده است و صدها هزار شهید در راه این نظام در طول این چهل سال به قربانگاه رفته‌اند.»

?ادامه یادداشت را اینجا (کانال حمید رسایی) بخوانید?

?بخش اول t.me/www_rasaee_ir/6434
?بخش سوم t.me/www_rasaee_ir/6437

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...