[
??برای حل مشکلات کشور باید امتیاز بیشتری به ‌غرب بدهیم!

تسلیم کردن داشته‌ها و دستاوردها و اظهار عجز در مقابل غرب و آمریکا تجویز همیشگی مدعیان اصلاحات برای توسعه و پیشرفت کشور است. ضرر مطلق برجام هم نتوانسته رویکرد منفعلانه این طیف غربگرا را تغییر دهد.
??????????
روزنامه شرق در شماره روز پنج‌شنبه در یادداشتی نوشت: «نمي‌توان پيش‌بيني کرد پنج کشور ديگر عضو برجام در قبال آمريكا چه موضعي اتخاذ مي‌کنند؟ آنان تا‌به‌حال تلاش کرده‌‌اند در مقابل رفتار تهاجمي ترامپ، کج‌دارومريز رفتار کنند و در ساير موضوعات عليه ايران، تا حدي با آمريكا همسويي نشان دهند. اگر طرفين بر اساس حسن‌نيت عمل کنند و ايران با کمي انعطاف، به‌دنبال گفت‌وگوي مؤثر با اروپا و البته تداوم بهانه‌گرفتن از ايالات متحده باشد، همکاري‌هاي تجاري بيشتري ميان طرف‌ها صورت مي‌گيرد و رفع تحريم‌ها شتاب بيشتري خواهد گرفت. در اين صورت مي‌توان تا ‌حدي انتظار حل مشکلات موجود و روند اجراي مطلوب برجام را داشت.»
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «او[ترامپ] تلاش مي‌کند در موضوعي همسو با اروپا، يعني نگراني از برنامه توسعه موشکي ايران، برجام را نيز زير سؤال ببرد.»
??????????????
❗️این نسخه پیچی‌های ذلت بار در شرایطی است که مسیر طی شده در رسیدن به توافق هسته‌ای و تجربه پسابرجام پیش روی همگان است. توافق یکطرفه‌ای که در آن ایران به تمام تعهدات خود پایبند بود اما آمریکا آن را مکرر نقض کرد و در همین حال، اروپا هم در موضعی ناعادلانه تصریح کرد که همه طرف‌ها در برجام به تعهدات خود پایبند بوده‌اند! کار به اینجا ختم نشد؛ برجام امروز به ابزاری برای فشار بر ایران و بستری برای پیگیری سیاست‌های خصمانه بیگانگان تبدیل شده است. آمریکا و اروپا همسو با هم، بر لزوم فشار بر ایران به دلیل توانمندی موشکی و نقش‌آفرینی منطقه‌ای اتحاد دارند. با وجود چنین شرایطی این روزنامه زنجیره‌ای که نقش گسترده‌ای در بزک برجام دشت، بر طبل دادن امتیاز می‌کوبد. رویکردی ضد منافع ملی که با وجود تجربه برجام، نمی‌تواند از روی ساده‌لوحی باشد. نتایج و دستاوردهای حاصل زحمات متخصصان هسته‌ای که طبق برجام تعطیل شده، در مقابل اما تحریم‌های دیگری هم افزوده شده؛ باز هم باید امتیاز داد و انعطاف به خرج داد؟ مقصود این طیف تسلیم کشور و پذیرش سلطه اجانب است؟ همچنین، مدعیان اصلاحات که مردم را با تیتر هایی نظیر «صبح بدون تحریم» و … فریب دادند، امروز برای فرار از پذیرش مسئولیت این خسارت محض، به اروپایی دلخوش کرده‌اند که همدست آمریکاست و جالب است که در همین یادداشت هم به آن تصریح شده است!
????????
شبكهءتحليلى/سياسى #جبهه_حزب_الله
@Setade_Ammariyon
اَللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن
https://telegram.me/joinchat/Dspp-UCrodZKdwGQPIDRSQ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...