گفت آقای روحانی گفته است اجازه فیلترینگ نمی‌دهد و وزیر ارتباطات قول می‌دهد چیزی را فیلتر نکند… آیا مسئولیت فیلترینگ کشور بر عهدهٔ رییس جمهور یا وزیر ارتباطات است؟
گفتم ➡ بر اساس ماده‌های ۷۴۹، ۷۵۰ و ۷۵۱ قانون مجازات اسلامی (۲۱، ۲۲ و ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای)، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده (شامل قضات دستگاه قضا) می‌توانند دستور مسدودسازی یک تارنما یا نرم‌افزار را صادر کنند.
? در نتیجه آقای رییس‌جمهور یا وزرای منتخب او هیچ‌گونه صلاحیت قانونی برای فیلتر یا حتی عدم فیلتر چیزی را در اینترنت ندارند و طبق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی «چنانچه هریک از صاحب منصبان و مستخدمین و مأمورین دولتی در هر رتبه و مقامی که باشد، از مقام ‌خود سوءاستفاده نموده و از… اجرای‌قوانین مملکتی و یا اجرای احکام یا اوامر مقامات قضایی یا هرگونه امری که از طرف مقامات قانونی صادر شده باشد جلوگیری نماید، به ‌انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد» و براساس مادهٔ ۱۶ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب، مقامات دولتی به‌عنوان ضابطین قضایی در صورت تمرّد از اجرای دستور مقام قضایی «به سه ماه تا یک‌سال انفصال از خدمت دولت و یا از‌ یک تا شش ماه حبس محکوم خواهند شد»…
? @ramim.ir⬅

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...